REKLAMASJON & RETUR
Retur og angrerett
Du har etter forbrukerkjøpsloven full angrerett i 14 dager etter at du har mottatt bestillingen din. For henting i butikk, starter angreretten å løpe 5 virkedager etter at bestilling blir registrert og du får beskjed om at pakken er klar for henting. Angreretten gjelder selv om varene er på salg. Varen skal sendes tilbake i samme stand som da du mottok den. Det betyr at varen må være ubrukt, merkelappene må være på og varen må være uten lukt eller flekker. Du er ansvarlig for pakken kommer tilbake til oss når du returnerer varer. Skal du returnere en vare må du sende en mail til cathrine@pippa.no. Du må selv dekke hele returkostnader. Du kan selvfølgelig returnere direkte i butikk uten ekstra kostnader. Send oss en mail dersom du ønsker å returnere slik at du forsikrer deg at pakken kommer frem i tide.
Angreretten gjelder ikke varer som av hygieniske årsaker ikke kan selges på nytt. Vi gjør dermed oppmerksom på at øredobber, strømpebukser, undertøy o.l ikke kan returneres/byttes.
Reklamasjon
Hvis det er en feil med varen har du reklamasjonsrett i 2 år fra du mottok varen. Dette forutsetter at du gir oss beskjed innen rimelig tid og at du fremlegger kvittering og/ eller ordrenummer på at varen er kjøpt hos oss. Reklamasjonsretten bortfaller dersom produktet er unormalt mye brukt eller vasket feil.
Hvis du ønsker å bytte til en annen vare returnerer du bestillingen tilbake til oss sammen med vedlagt angreskjema og får pengene tilbake. Legg så inn en ny bestilling i nettbutikken på varene du ønsker.
Returadresse
Send mail til cathrine@pippa.no for å returnere varer, du vil da få returadressen tilsendt.